Kommunikation är en avgörande del för framgångsrik utveckling av verksamheter. Vi förordar transparens i så stor utsträckning som möjligt för att främja självledarskap där varje individ tar egna initiativ och driver utvecklingen framåt. Tillgänglighet till information är avgörande för att skapa effektiva och aktuella arbetsprocesser. Cavini stöttar ägare, styrelse, VD och ledning med processer, metoder och kanalval för att förbättra den kommunikativa förmågan.
Lojala och engagerade medarbetare skapar de mest nöjda och lojala kunderna. Detta ställer höga krav på företagets förmåga avseende ledarskap, kommunikation, involvering och transparens. Vi vet att de bästa verksamheterna består av individer som
går till jobbet för att skapa resultat och göra skillnad
vill utvecklas och hantera omvärldens förändringar
vill arbeta mot gemensamma mål och lösa utmaningar
Affärskoden bidrar med erfarenheter inom organisationsutveckling, employer branding och ledarskap samt implementering av stödjande processer, samarbetsportaler och attraktiva arbetsplatser.
Organisationens utveckling är summan av individernas utveckling och deras förmåga att dra åt samma håll för att uppnå gemensamma mål. Organisationsutveckling handlar i grunden om att allting gradvis förändras runt omkring oss och om vi inte förändras i minst samma takt som vår omvärld så är vi per definition på efterkälken. Därmed behöver ni arbeta med utveckling, innovation och förändringsprocesser i er organisationen om ni har för avsikt att vara kvar på marknaden.
Affärskoden hjälper er att genomföra en organisationsanalys som ligger till grund för en planerad organisationsutveckling i syfte att bidra till en ökad kapacitet, måluppfyllelse och hela organisationen potential.
Vill vi ha rätt beteende som är konsekventa, konstanta och som skall genomsyra hela organisationen behöver vi en stark kultur. En ledare som med önskvärda beteenden visar vad som är prioriterat och vilka beteenden som är önskvärda, har alla förutsättningar i världen att skapa en stark kultur. En kultur som både leder till ökad mer försäljning och nöjda kunder.
Vi använder oss av OBM, beteendeanalys och TEAL-management, kraftfulla verktyg när vi vill förstå och förutsäga vilka förändringar organisationer behöver göra för att åstadkomma bättre resultat,
OBM och TEAL är de sista pusselbitarna i arbetet med att skapa förändring fullt ut. Oavsett om det handlar om att förändra arbetssätt, arbetsklimat, värderingar, hur man motiverar medarbetare, förändrar bemötande både externt och internt samt skapar en säker arbetsplats.