Vilka är de främsta kriterierna som arbetssökande efterfrågar när de söker nytt jobb? Hur viktigt är det egentligen med ett starkt arbetsgivarvarumärke? Hur attraherar du talangen ditt företag behöver? Detta, och mycket mer, hjälper Affärskoden dig med vår genom vår metod och de allra senaste insikterna inom området.
Bygg ett starkt Employer Brand. "För att attrahera rätt medarbetare" behöver du veta vad som driver och motiverar de människor du vill anställa. Vilka kriterier värderar de allra högst vid valet av arbetsgivare, och är dessa något du kan erbjuda dem? Du behöver också veta hur du ska lyfta de kvaliteterna i ditt varumärke.
Employer Value Proposition, oftast förkortat EVP, är allt som ingår i en arbetsgivares erbjudande – hårt som mjukt. Det kan vara rena förmåner som bonusresor och friskvård till kultur och arbetssätt.
Ett EVP bör: - Vara relevant - Skilja dig från konkurrenterna - Kommuniceras kontinuerligt både internt och externt
Employer Value Proposition och Employer Branding – vad är det för skillnad? Employer Brand, eller arbetsgivarvarumärke, är hur du uppfattas som arbetsgivare av både medarbetare, före detta medarbetare och av andra utanför ditt företag. Alla har ett Employer Brand (EB), vare sig man vill eller inte. Ert EVP är ett verktyg för att stärka ditt Employer Brand genom att aktivt arbeta med Employer Branding. Målet för ditt EB-arbete är att öka kännedomen och påverka uppfattningen om ditt företag som arbetsgivare på ett positivt sätt.
Därför behöver du definiera ditt EVP - Det gör er relevanta - Attrahera rätt talanger - Skapa tillväxt i din organisation